وب سایت زندگی ایرانی در بلاگ

وب سایت زندگی ایرانی در بلاگ تلنگری برای داشتن یک زندگی شاد، سالم و موفق است، با زوم لایف همراه باشید

وب سایت زندگی ایرانی در بلاگ

وب سایت زندگی ایرانی در بلاگ تلنگری برای داشتن یک زندگی شاد، سالم و موفق است، با زوم لایف همراه باشید

رسانه ای نو با رسالتی بزرگ در جهت آموزش و اطلاع رسانی خانواده با استفاده از به روز ترین مقالات برای ارتقا سطح دانش و معلومات مخاطبین

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مردم اغلب به خود تلقین می کنند که برای داشتن زندگی شاد و احساسات خوب لازم است که امور و رویدادها بر وفق مراد آن ها باشد تفکر غیر منطقی «نیازمندی» در زن و شوهرهایی مشاهده می گردد که فکر می کنند برای خوشبختی لازم است که همیشه از دیگران به ویژه همسر خود احترام کاملی دریافت کنند و اگر این احترام کامل دریافت نشود موجب افسردگی و گوشه گیری آن ها خواهد شد

مشکلات ارتباطی با همسر

زمان زیادی را صرف گوشی و کامپیوترتان می‌کنید

گوشی‌های هوشمند فوق العاده‌اند و هر روز مجهز‌تر و جذاب‌تر هم می‌شوند. سریال‌ها نیز بسیار سرگرم کننده‌اند، اما اگر زمان زیادی از روزتان را صرف این تکنولوژی‌ها کنید، بدون تردید دیر یا زود در رابطه‌ی خود به مشکلاتی برمی‌خورید. وقتی صفحات اینستاگرام را بالا و پایین می‌کنید به سختی می‌توانید در لحظه و در کنار همسرتان حضور داشته باشید.

هر روز زمانی را به یک ارتباط واقعی و ملموس با همسرتان اختصاص دهید و سراپا گوش باشید. وقتی کنار همسرتان هستید، توجه کامل‌تان را معطوف او کنید، نه اینکه مشغول گشت و گذار در اینترنت باشید و به همسرتان بگویید: گوشم با توست!

حسادت‌های گاه به گاه نشان می‌دهید

حسادت‌های گاه به گاه، واکنش‌هایی هستند که مثلا نسبت به هر پیام و تکستی که همسرتان دریافت می‌کند نشان می‌دهید یا نسبت به کسی که دیده‌اید در حال حرف زدن و خندیدن با همسرتان است حساسیت و کنجکاوی نشان می‌دهید. با این اتفاق‌های ریز و درشت، بدترین آسیب‌ها به رابطه و اعتماد موجود در آن وارد خواهد شد.

از کلمات ناخوشایند و توهین آمیز استفاده می‌کنید

چگونه می‌توانید به حرف‌های کسی گوش دهید که از کلمات توهین آمیز و ناپسند در کلامش استفاده می‌کند؟ این کلمات باعث می‌شوند معنای واقعی پیامی که منتقل می‌شود دریافت و درک نشود. همه‌ی آدم‌ها وقتی به آن‌ها توهین می‌شود، موضع دفاعی می‌گیرند. هیچکس دوست ندارد مورد قضاوت نادرست قرار بگیرد یا متهم شود. سعی کنید با احترام و به آرامی حرف بزنید و اثرش را ببینید.

توقعات نابجا دارید

همسر شما همیشه نمی‌تواند بفهمد چه احساسی دارید یا چه می‌خواهید. گاهی حتی شاید نتواند به اندازه‌ی شما روی رابطه‌تان تمرکز کند، چون زندگی در بیشتر مواقع پُر از مشغله و درد سر است و همه‌ی این‌ها می‌توانند فکر و انرژی و وقت افراد را ببلعند. پس توقع نداشته باشید بدون اینکه حرفی بزنید همسرتان متوجه شود چه در سر دارید یا از چیزی دلخور هستید. ارتباط موثر، یعنی اینکه دو طرف بتوانند در مورد احساسات و خواسته‌های خود به خوبی و بدون بی‌احترامی به طرف مقابل حرف بزنند.

 

 

  • ۹۸/۰۹/۲۲
  • mostafa ahmadi

رابطه و ازدواج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">